keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Lasten suusta

Laitetaanpas nämä kivat facebookin jutut tänne talteen:

vastaajana Siiri pian 10v:
1. Mitä äiti aina sanoo sinulle?
-rakastan sinua

2.Mikä tekee äidin onnelliseksi?
- ku me ollaan kiltisti

3. Mikä tekee äidin surulliseksi?
- jos me tapellaan tai käyttäydytään huonosti

4. Miten äiti saa sinut nauramaan?
- koska mä en kutia, niin naurattamalla

5. Millainen äiti oli lapsena?
- jaa sinä itte lapsena? Sinä vai minä? Hassunnäköinen...eli mun näkönen vähäsen

6. Kuinka vanha äiti on?
- 34

7.Kuinka pitkä äiti on?
- satasatasatasata...ööö...(Elias huutaa väliin, että 300 metriä) 180? Kerro kuinka pitkä sä oot oikeesti?

8. Mikä on äitin lempipuuhaa?
- haliminen ja askartelu

9. Mitä äiti tekee, kun et ole itse paikalla?
- katsoo telkkaria, käy saunassa, on tietokoneella, on kotona

10. Jos äitistä tulisi kuuluisa, niin miksiköhän?
- koska se on mun äiti ja se on niin ihana ja kiva, niin siksi

11. Missä äiti on tosi hyvä?
- askartelussa ja sadekävelyissä

12. Missä äiti ei ole kovin hyvä lainkaan?
- viulun soittamisessa

13. Mitä äiti tekee työkseen?
-on sosiaalityöntekijä, sulle tulee asiakkaita, jotka tarvitsevat apua

14. Mikä on äitin lempiruokaa?
- santtukeitto, oisko?

15. Miksi olet ylpeä äitistä?
- koska äiti on ylpeä minusta

16. Jos äiti olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi?
- *purskauttaa kaakaot suustaan, koska alkaa nauraa niin kovasti* sä oisit Hessu Hopo

17. Mitä sinä ja äiti teette yhdessä?
- käyään sadekävelyllä, pelataan, katotaan telkkua

18. Mitä samaa on sinussa ja äidissä?
- molemmat tota tykkää kanasta ja molemmilla on korvikset

19. Mitä eroa teissä on?
- sulla on tatuointeja, sä oot aikuinen, mä oon lapsi, sulla on ajokortti, mulla ei, sulla on oma talo, mulla ei, sul on oma tietokone, mulla ei, sulla on oma auto, mulla ei...

20. Mistä tiedät, että äiti rakastaa sinua?
- no koska mä oon sen lapsi ja se on mun äiti ja äitien pitää rakastaa!

21. Mikä on äitin lempipaikka minne mennä?
- meinasin sanoo vahingossa, että hoploppi, mutta...toi ulkojuttu – siis piha!
 
---
 
 
vastaajana Elias 7v:
1. Mitä äiti aina sanoo sinulle?
-ai melkein joka päivä? Yleensä ”herätys”

2.Mikä tekee äidin onnelliseksi?
- haliminen

3. Mikä tekee äidin surulliseksi?
- en tiiä, auta Siiri (siiri: no jos me tapellaan)

4. Miten äiti saa sinut nauramaan?
- kutittamalla

5. Millainen äiti oli lapsena?
- mph, en mä voi tietää

6. Kuinka vanha äiti on?
- no en tiiä , 30 yli?

7.Kuinka pitkä äiti on?
- pitempi mua

8. Mikä on äitin lempipuuhaa?
- ehkä askartelu, 3D-korttien tekeminen

9. Mitä äiti tekee, kun et ole itse paikalla?
- jotain

10. Jos äitistä tulisi kuuluisa, niin miksiköhän?
- ”kohauttaa olkapäitään” - entäs presidentti? Ei presidenttiä...

11. Missä äiti on tosi hyvä?
- korttien tekemisessä

12. Missä äiti ei ole kovin hyvä lainkaan?
- lentämisessä

13. Mitä äiti tekee työkseen?
-mä arvaan: sosiaalityöntekijä

14. Mikä on äitin lempiruokaa?
- riisi

15. Miksi olet ylpeä äitistä?
- ”nauraa” en tiiä

16. Jos äiti olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi?
- aku ankka

17. Mitä sinä ja äiti teette yhdessä?
- pelataan Kimbleä, pelataan Inkan aarretta

18. Mitä samaa on sinussa ja äidissä?
- molemmilla korvis

19. Mitä eroa teissä on?
- eri kokosia

20. Mistä tiedät, että äiti rakastaa sinua?
- koska sä oot sanonu

21. Mikä on äitin lempipaikka minne mennä?
- oma sänky
 
---
 
Laitetaan muistiin myös se, että serkkuvauva ei ole vieläkään syntynyt. Siirillä ei ole yksiäkään kenkiä, ainakaan tänä aamuna ei ollut ja siitäkös sota syttyi, sanoi ettei mene kouluun tai voi sittenkin mennä, mutta ilman kenkiä. Minä siihen, että siitä vaan, mutta voivat tehdä lastensuojeluilmoituksen - huonosta narusta vedin, ei kai ny sossun lasta tommonen pelota :S oli sillä kengät kuitenkin kun iltapäivällä hain.

Etsin kuumeisesti itselleni terapeuttia, koska saan lausunnon terapian tarpeesta. Hah. Jatkan töitä samassa paikassa koko ensi vuoden ja iloitsen siitä! Tosin asiakasmäärä triplaantui eilispäivänä...mutta eiköhän siitäkin selvitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti