sunnuntai 28. lokakuuta 2012

Hiusväri päässä

Kun on hiusväri päässä, niin ei voi oikein tehdä ainakaan mitään muuta kuin istua koneella. Jospa mä muutaman rivin naputtelen tännekin muistiin. Meillä oli mieluisia ja harvinaisia vieraita viikonloppuna, kun Anne, Mimosa ja Aatos kävi meitä moikkaamassa, se oli kivaa! Ja erityisen vaarallinen vauvakuumetartunta taisi jäädä siitä vierailusta! Heh, tosin taidan olla lasten lisäksi ainoa tartunnan saanut. Viikonloppu on kulunut pitkälti kotikulmilla, pe-la yö kera seitsemän lapsen, kun serkkutytötkin oli täällä. Hyvin meni Katrin eka oikea yökylä :) Serkkuvauvan syntymää kovasti jännitellään tässä...ei ole vielä kuulunut mitään.

Ulkona on lunta ja pakkasta ja on vasta hei lokakuu! Tuo kellojenkääntö teki heti tästä illasta jo hurjan pimeän, viiden jälkeen se hämäryys hiipii ja mua ahistaa. Vein hienon lyhdyn tonne meidän tienhaaraan ja kynttilöitä palaa useita aina iltaisin. Silti tuo musta vaippa on jotenkin synkkä. Ehkä pitäisi tehdä niinkuin Santtu aina ehdottaa: syödä vatsa täyteen havuja ja mennä talviunille! No, mä ajattelin kylläkin keskiviikkona kun tapaan lääkärini, niin pyytää lausunnon, jotta saan Kelan korvaaman terapian. Oon jo pidempään aatellu, että pidempi säännöllinen terapia vois auttaa mua tässä ahdistuksessa ja toisaalta jos mä joskus vielä opiskelen jotain terapia-alaa itsekin, niin siihenhän vaaditaan oma käyty terapia. Paljastin vähän haaveistani tässä ;)

Eilen mulla oli pari tuntia aikaa pyöriä Oriveen kylillä, kirpparin lisäksi shoppailin lasten joulukalentereihin pikkuyllätyksiä ja muutaman joululahjankin jo. Mulla on vähän ristiriitainen olo lähestyvästä joulusta, toisaalta se on ihanaa aikaa, toisaalta mua vaan ahdistaa. Mun aivot on kääntyny jotenkin valoisuus-moodiin, tää on ihan uutta mulle!

Jahas, taitaa olla väri ollut jo tarpeeksi pitkään päässä, nyt suihkuun! Toivottavasti tytöt jätti mulle lämmintä vettä! Sitten saunotaan vielä Elsun kanssa, se poika kuhisee kohta matoja, kun ei oikein tykkää saunasta eikä suihkusta - uimisesta senkin edestä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti